Η βιταμίνη που προστατεύει τη μνήμη
Ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης με επικεφαλής ελληνίδα επιστήμονα διαπίστωσε ότι η παρουσία της βιταμίνης Β12, η οποία βρίσκεται σε πολλές τροφές (κρέας, ψάρι, γάλα), είναι πιθανό να εμποδίζει την απώλεια της μνήμης σε ηλικιωμένα άτομα. Οι ερευνητές παρακολούθησαν περισσότερα από εκατό υγιή άτομα ηλικίας 61 ως 87 ετών για πέντε χρόνια. Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν ότι τα ηλικιωμένα άτομα στα οποία τα επίπεδα της Β12 βρίσκονται κάτω από τον μέσο όρο έχουν έξι φορές περισσότερες πιθανότητες να υποστούν συρρίκνωση του εγκεφάλου τους από εκείνους που έχουν υψηλά ή ακόμη και φυσιολογικά επίπεδα της βιταμίνης στον οργανισμό τους. Εχει διαπιστωθεί ότι η συρρίκνωση του εγκεφάλου πολλαπλασιάζει τις πιθανότητες εμφάνισης άνοιας.
«Η έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση βιταμινών Β12,μέσα από μια ισορροπημένη διατροφή που περιλαμβάνει το κρέας,τα ψάρια,το γάλα και τα δημητριακά που εμπλουτισμένα με τη βιταμίνη,μπορεί να ενισχύσει την προστασία του εγκεφάλου.Το συκώτι και τα οστρακόδερμα είναι επίσης πλούσια σε Β12» δήλωσε στο ΒΒc η Ρεμπέκα Γουντ, στέλεχος του Συμβουλίου Ερευνας για τη νόσο Αλτσχάιμερ της Μεγάλης Βρετανίας. «Η έρευνα αυτή αποδεικνύει για μία ακόμη φορά γιατί είναι πολύ σημαντικό να προσπαθούν όλοι να διατηρούν έναν υγιεινό τρόπο ζωής με ισορροπημένη διατροφή,πλούσια σε αντιοξειδωτικά,αλλά και σε βιταμίνες και ειδικά σε αυτές που ανήκουν στο σύμπλεγμα των βιταμινών Β.Ο καλύτερος τρόπος να μειώσει κάποιος δραστικά τον κίνδυνο της εμφάνισης άνοιας είναι να γυμνάζεται,να έχει υγιεινή διατροφή,να μην καπνίζει και να κάνει συχνά εξετάσεις για να ελέγχει την πίεση του αίματος και τα επίπεδα της χοληστερόλης» υποστηρίζει η καθηγήτρια Σούζαν Σόρενσεν, της Βρετανικής Εταιρείας Αλτσχάιμερ. «Η έρευνά μας προβάλλει μια νέα διάσταση στην προσπάθεια κατανόησης των επιπτώσεων που έχει η βιταμίνη Β στον εγκέφαλο.Η έρευνα υποδεικνύει ότι ο ρυθμός συρρίκνωσης του εγκεφάλου καθώς γερνάμε μπορεί να επηρεάζεται και από τη διατροφή μας» δήλωσε στο ΒΒc ο καθηγητής Ντέιβιντ Σμιθ, επικεφαλής του Προγράμματος Ερευνών Γήρανσης και Μνήμης του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας κυρία Αννα Βογιατζόγλου, υποψήφια διδάκτωρ στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, μίλησε στο «Βήμα» για την έρευνα και τα συμπεράσματα που προέκυψαν από αυτή.
- Τι είδους βιταμίνη είναι η Β12; «Η βιταμίνη Β12 είναι μια υδατοδιαλυτή βιταμίνη του συμπλέγματος βιταμινών Β, την οποία βρίσκουμε μόνο σε τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Είναι απαραίτητη για την παραγωγή των ερυθρών και των λευκών κυττάρων του αίματος, καθώς και για τη φυσιολογική ανάπτυξη και συντήρηση του νευρικού ιστού. Ανεπάρκεια της βιταμίνης οδηγεί στην εμφάνιση μακροκυτταρικής και μεγαλοβλαστικής αναιμίας, αλλά και σε πρόκληση νευρολογικών διαταραχών. Οι σημαντικοί αυτοί ρόλοι της βιταμίνης Β12 είναι γνωστοί από τις αρχές του περασμένου αιώνα. Ενας σημαντικός αριθμός ερευνών έχει μελετήσει τη συσχέτιση που μπορεί να έχουν ανεπάρκειες σε αυτή τη βιταμίνη με νευρολογικές και ψυχολογικές διαταραχές, αλλά με διφορούμενα αποτελέσματα».
- Ποια είναι τα συμπεράσματα της μελέτης; «Τα αποτελέσματα της μελέτης μάς δείχνουν ότι σε υγιή ηλικιωμένα άτομα, υψηλά επίπεδα Β12 στο αίμα προστατεύουν από την απώλεια όγκου του εγκεφάλου. Η μελέτη μας δεν αποδεικνύει αλλά συστήνει ότι, αν βελτιώσουμε τα επίπεδα της Β12 στο αίμα μας ίσως να μπορέσουμε να προστατέψουμε τον εγκέφαλό μας και να προλάβουμε τη γεροντική άνοια. Η έλλειψη της βιταμίνης Β12 αποτελεί παράγοντα κινδύνου για τους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας και μπορεί να συμβάλει στην εμφάνιση άνοιας. Ο ρόλος των συμπληρωμάτων στην άνοια, που προκαλείται από έλλειψη της Β12, φαίνεται ότι εξαρτάται από τη διάρκεια των συμπτωμάτων. Δεν υπάρχει ισχυρή απόδειξη που να πιστοποιεί ότι τα συμπληρώματα βοηθούν στην καθυστέρηση της εξέλιξης της νόσου Αλτσχάιμερ. Υπάρχουν ορισμένες ενδείξεις ότι η έλλειψη της βιταμίνης Β12 κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να είναι παράγοντας κινδύνου για ανωμαλία διάπλασης του νευρικού σωλήνα. Για να διαπιστωθούν τα οφέλη της βιταμίνης Β12 σε κάθε ένδειξη εκτός από την ανεπάρκεια ή την οριακή ανεπάρκεια, απαιτούνται περαιτέρω έρευνες».
- Τι προτείνετε λοιπόν στον κόσμο; «Τα αποτελέσματα της μελέτης είναι σημαντικά, αλλά είναι αναγκαίες περισσότερες έρευνες για να συστήσουμε τη λήψη συμπληρωμάτων για την προστασία έναντι της απώλειας όγκου του εγκεφάλου και για την πιθανή προστασία από ασθένειες όπως η γεροντική άνοια και η νόσος Αλτσχάιμερ. Αυτό που μπορούμε να συστήσουμε είναι μια ισορροπημένη διατροφή με μια ποικιλία τροφών που είναι πλούσια σε Β12, όπως κρέας, ψάρι και γαλακτοκομικά προϊόντα».
Αξίζει να σημειώσουμε οτι το θρεπτικο πρωτεινούχο ρόφημα της herfalife περιέχει την βιταμίνη β12 σε ποσότητα 1,92 mg/100gr
|
|
| Θρεπτικό Πρωτεϊνούχο Ρόφημα |
κλικ για μεγέθυνση |
Ένα θρεπτικό σέικ για καλή υγεία και έλεγχο βάρους
- Πέντε υπέροχες γεύσεις.
- Βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία συν βότανα που ενισχύουν την υγεία.
- 9 γραμμάρια πρωτεΐνης σόγιας
|
Το να τρώτε υγιεινά δεν σημαίνει να στερείτε τον εαυτό σας! Το Θρεπτικό Πρωτεϊνούχο Ρόφημα υπάρχει σε πέντε λαχταριστές γεύσεις, Βανίλια, Φράουλα, Σοκολάτα, Τροπικά Φρούτα και Καπουτσίνο. Είναι επιστημονικά διαμορφωμένο ώστε να σας δίνει τα θρεπτικά συστατικά ενός πλήρους γεύματος -; ικανοποιώντας την πείνα σας και τον ουρανίσκο σας για ευκολότερο και υγιεινότερο έλεγχο βάρους.
Βασικά Στοιχεία:
- 9 γραμμάρια υγιεινό απομόνωμα πρωτεΐνης σόγιας με ισοφλαβόνες ανά μερίδα.
- Περιλαμβάνει τις αντιοξειδωτικές βιταμίνες C και Ε
- Περιέχει Aminogen ® ,συν βρωμελίνη και παπαϊνη για την υποστήριξη της πέψης της πρωτεΐνης.
- Δημιουργήστε τις δικές σας συνταγές σέικ προσθέτοντας φρέσκα φρούτα και μυρωδικά!
- Οι δίαιτες που είναι χαμηλές σε κορεσμένα λιπαρά και χοληστερίνη και περιλαμβάνουν 25 γραμμάρια πρωτεΐνης σόγιας μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων.
Προτεινόμενη Χρήση:
Βάλτε 2 κουταλιές της σούπας Μείγμα Πρωτεϊνικού Ροφήματος σε 250 ml νερού, άπαχου γάλακτος, γάλακτος σόγιας ή χυμού και χτυπήστε στο σέικερ ή στο μίξερ. Για έλεγχο βάρους αντικαταστήστε δύο γεύματα την ημέρα με ένα σέικ, ως μέρος του Προγράμματος Ελέγχου Βάρους ShapeWorks. Για καλή γενική υγεία, απολαύστε ένα σέικ την ημέρα ως υποκατάστατο γεύματος ή ως συμπλήρωμα στα καθημερινά σας γεύματα.
|
|
www.naturalfitness.gr
Παρακαλώ αφήστε το σχόλιο σας εδώ